Algemene Voorwaarden
Bij het maken van een afspraak gaat U akkoord met de algemene voorwaarden en de privacy verklaring van Salon Blink.
1. Algemeen
De algemene voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Salon Blink en de cliënt waarop Salon Blink deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. Inspanning Salon Blink
1. Salon Blink zal de behandeling naar beste inzicht en vermogen en in overeenkomstig met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
2. De cliënt zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig aan Salon Blink worden verteld.
3. Salon Blink is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat Salon Blink is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
4. Salon Blink zal de cliënt inlichten over de financiële consequenties van de wijziging van de behandeling.
3. Afspraken
1. De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan Salon Blink melden.
2. Indien de cliënt deze verplichting niet of tijdig nakomt, mag Salon Blink het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt door berekenen.
3. Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de salon komt mag Salon Blink de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de cliënt door berekenen.
4. Indien de cliënt bij meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in de salon aankomt, mag de schoonheidsspecialiste de gehele afspraak annuleren en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de cliënt door berekenen.
5. Salon Blink moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden.
6. Beide partijen hoeven zich niet aan de verplichting van artikel 3.1 tot en met 3.5 te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.
4. Betaling
1. Salon Blink vermeld alle prijzen van de behandeling en producten zichtbaar op de website.
2. De gemelde prijzen zijn inclusief 21% BTW
3. Aanbiedingen in advertenties of media zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.
4. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant te voldoen.
5. Persoonsgegeven & privacy
1. De cliënt voorziet Salon Blink voor de/bij de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan Salon Blink aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandeling.
2. Salon Blink neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op en verwerkt deze op een klantenkaart die dan weer worden verwerkt in een klantenbestand.
3. Salon Blink behandeld de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de wet bescherming persoonsgegevens.
4. Salon Blink zal gegevens van de cliënt nimmer verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.
5. Salon Blink is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft mede gedeeld tijdens de behandeling.
6. Informatie geldt als vertrouwelijke als dit door de cliënt is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
7. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak Salon Blink verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
8. Salon Blink gebruikt foto’s die tijdens de behandeling zijn gemaakt op haar facebook- en of instagramprofiel na mondelinge toestemming van de cliënt.
6. Aansprakelijkheid
Salon Blink is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook ontstaan doordat Salon Blink is uitgegaan van de door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over lichamelijke aandoeningen, allergie, medicijngebruik, werkzaamheden en vrijetijdsbesteding.
7. Beschadiging en/of diefstal
1. Salon Blink behoudt zich het recht voor om een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigd.
2. Salon Blink meldt diefstal altijd bij de politie.
8. Klachten
1. Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet de klacht zo spoedig mogelijk, doch binnen één weken na ontdekking gemeld worden bij Salon Blink.
2. Salon Blink moet de klager binnen 5 werkdagen adequaat antwoord geven.
3. Indien een klacht over de behandeling gegrond is zal Salon Blink de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt.
4. Indien een klacht over de producten gegrond is zal Salon Blink het aankoopbedrag van de producten gedeeltelijk of helemaal vergoeden.
5. Indien Salon Blink en de klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.
9. Behoorlijk gedrag
1. De cliënt behoort zich in de salon te gedragen volgens algemene aanvaarde normen.
2. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Salon Blink het recht de cliënt de toegang tot de salon te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.
3. Bij Salon Blink wordt gewerkt volgens de door de GGD gestelde hygiëne- en veiligheidseisen. Uw veiligheid danwel veilig werken is voor Salon Blink van groot belang!
4. Er word van de cliënt verwacht dat zij zich houden aan de persoonlijke hygiëne regels.
10. Garantie
1. Salon Blink geeft de cliënt een week (7 dagen) garantie op de behandeling en producten.
Deze garantie vervalt indien:
- De cliënt op de hoogte is gebracht door Salon Blink over het resultaat van de behandeling en de tijdsduur van het effect van de behandeling of producten;
- De cliënt andere producten dan door Salon Blink geadviseerde producten heeft gebruikt;
- De cliënt de adviezen voor thuisverzorging niet heeft opgevolgd;
- De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd;
- De cliënt de producten niet volgens het advies van Salon Blink heeft gebruikt;
- De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
2. Na een behandeling kan de huid een reactie geven. De cliënt wordt hiervan op de hoogte gebracht tijdens de behandeling.
11. Recht
1. Op elke overeenkomst tussen Salon Blink en de cliënt is het Nederlandse recht van toepassing.
2. De algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website.
3. De algemene voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel te Amersfoort.
4. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van de algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daaraan steeds bepalend.
Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.
Het vertrouwen dat wij zorgvuldig omgaan met uw persoonsgegevens willen we elke dag waarmaken. We werken met goed beveiligde systemen en heldere privacy statements. Wanneer nodig passen we deze aan. Zoals nu, met de invoering van de Algemene Verordening Gegevensverwerking (AVG). Op de website treft u de privacy verklaring aan van Salon Blink.